HTML

mum, I am in Lisbon

Friss topikok

  • krauszkriszti: Ezt jobb volt olvasni, mint az előzőt. Ebben nincs pánik az x oldalas portugál könyvektől és tanul... (2013.04.02. 07:39) 33,33%

Címkék

33,33%

2013.04.01. 18:20 pandaidomarlany


-on jár az erasmus-time, húsvét van, változások kilátásban, ezért a menina (leány) billentyűzetet ragad, és blogol

 Van 40 percem, mert 6kor húsvéti ebéd/vacsora (?) part II, görög-olasz-magyar módra. Választhattam a gulyás és a vmi süti között, és asszem embervédőktől kapnék egy pacsit, h az utóbbit választottam. Most készült el, (elég büszke vagyok rá,- palacsinta gyümölcsrizzsel és málnalekvárral, na na: 


Tegnap volt az előző forduló, amiről annyira nem tudtam (nem is voltam tegnap magamnál, mert akkor hagytak egyedül, és reptérről se tudom hogy ténferegtem haza), és azt hittem, h csak a 2 olaszommal kajálunk, mire kiderült h 7en leszünk, de összerittyentettem a szokásos tonhalas cukkinis tésztámat (sok Egyébbel), de ha tudtam volna h banzáj lesz, akkor próbálok vmit magyart, mert az olasz lasagne és a görög tzatzikis csirke (anyáám!) mellett nem mutatott vmi igen jól.

 Változás 1, zanzásított kiadásban: a szintünkön tönkrement a fürdő, amit kb egyedül használtam, mert  a litván hazautazott kicsit vakációzni, ezért  a nő felajánlotta, h ha akarunk elköltözhetünk, mert nem ez volt a szerződésben (így 3an 3an jutunk a maradék 2 fürdőre, ami azért nem fos), de visszafizeti az előleget.
Ez jó ürügyként szolgált, h lépjek, azaz jel volt, szal megyek. Van üres szoba az egyik lakásban ahol az olasz lány és egy fiú lakik, a lakás nem annyira szép mint ez (pl nincs mosogatógép:)), de 10 perc gyalog a suli (=tengerpart), és úgyis ott töltöm a szabadidőm legtöbb részét. Szal csütörtökön költözés. Ma mertem csak elmondani még csak el a lakótársaimnak, mert azért eléggé szerettem őket is, főleg a 2 kis olasz fiút, de nem lógtunk együtt, szal lets go. majd szerdán csinálok nekik vmi búcsúétel-félét. Otthon biztos ezt a helyet választanám, ahol most vagyok (egyszerűen imádom ezt a lakást), de erasmus van, merni kell változtatni (most idáig visszaolvastam, és hányok ettől a mondattól, de bent hagyom:)), és nagyobb buli lesz ott élni. Persze nyilván az elvonulásra, néha magányra, olvasásra, kockulásra, skype-olásra portugálozgatásra ott is szükségem lesz, de tuti egyszerűbb lesz együtt elidnulni/hazatérni, közös vacsikat csinálni, és asszem folytatjuk a már megkezdett olasz művészfilmekből való kikipálódásomat (yeah.).

Egyébként amióta nem írtam a blogomat, azóta a legfontosabb dolgok a látogatások voltak. Járt itt Bori és Vanda (értsd: művtöris barátnők), akikkel elég alaposan bebarangoltuk Lisszabont és környékét.  A fado hallgatástól kezdve az egy  óceánparti erődben tartott március 15-i ünnepélyen át (szekszárdi borral:), a feira de ladra piacon át, a belémi sütiig, a pont akkor itthon tartott házibuliig és bairro altoig, helyi szimpláig elég durva Lisszabonsűrítményt kaptak. Remélem, a hulla fáradságon, és a néha nehéz összeegyeztetésen kívül megérte átutazniuk fél Európát :) Én nagyon örültem nekik, olyan oldalait láttam a városnak, amiket eddig nem….

A második látogató nyussz volt, amikor a portugál reptér másodszorra is le lett alázva a sajátkészítű fogadótáblával.......
Vele nyaralni voltunk az eleve nyaralós erasmusomon, 3 napig Portoban, beleszerettem a városba, nem tom elmesélni, de gyönyörű, és nagyon más más mint Lisszabon, holnap válogatok ki képeket és teszek fel képeket facebookra, egyszerűen wooooooooooooooooooooooow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A hangulat, minden. Eláztunk, sétáltunk, eláztunk, sétáltunk, rengeteg templomot láttunk, kortárs múzeumot (Álvaro Siza épülete), lett szép nyakláncom, ettünk finomakat is (Porto jobb ilyen szempontból mint a főváros), meg stb stb. Nem tudom, mit meséljek:) Egy eredetileg 4 csillagos hotelben aludtunk, amit sztem mára lefokoztak, de még mindig elég királyul nézett ki, és pofátlanul olcsó volt (én találtam :P ), jaaaaaaaaaa és az óceáááááááááán!!!!!!!!!! gyönyörű… de holnap teszek fel képeket. Lisszabonba visszaérve kimentünk Cascaisba, az óceánhoz biciklizni, utsó este pedig visszamerészkedtünk a Bifana szendvicses bácsihoz (akikkel voltak afférok, pl nem ehettünk boriékkal szendvicset ha nem iszunk is vmit, du 4kor…), de most kibékültünk, és megtaláltuk a helyen a legjobb Vinho Verdét (zöld bornak hívják, kb a mi magyar borunk). Ja és megtanultuk azt, h a portoi bort nem borospohár-mértékegységben kell legközelebb inni, hanem röviditalos pohárban, mert a 20%-os alkoholtartalom, az 20%-os alkoholtartalom. :)

Ja még egy utsó porto kis színes hír: sétáltunk első este egy centrumtól távol eső téren, arra jött 2 lány, és elkezdett minket bámulni, egy idő után odajött, és megkérdezte h honnan jöttünk. Kiderült h magyar az egyik, és baromi ismerős volt neki az arcom (az én prozopagnóziámmal =arcfelismerési-zavarommal ez érhetetlen), és kiderült h nekik is ez az első napjuk Portoban, mert egyébként Lisszabonban van erasmuson :)))) és művészetis törökök ismerik. Van magyarom!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mit meséljek még? Ma akkor még vacsi, holnap sztem kirándulok Coimbrába (a még érvényes (??:) Portoban megkezdett mávos ingyenjegyem, szal kihasználom), szerdán pedig átcuccolok, de este még adok itt egy vacsit, ok vmi édességet minimum. Tanulgatok majd a hét második felében (itt 2 hetes a nyuszi szünet!:), mert köv csütörtökön  előadást kell tartanunk. Meg eldöntöttem, h szerdán csak 3 hónapra fogom kivenni a szobát, mert júliusban már nem akarok lisszabonban lenni, hanem utazni, minimum bebarangolni a portugáliát, vagy messzebb, couchsurfinggel, olcsó hostelekkel, stoppal, akárhogy. Sőt még a portugál camino is szóba jött, amihez lehet az egyik lány is csatlakozik……….  De ez még messze van :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://elportugalozta.blog.hu/api/trackback/id/tr445187491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krauszkriszti 2013.04.02. 07:39:38

Ezt jobb volt olvasni, mint az előzőt. Ebben nincs pánik az x oldalas portugál könyvektől és tanulástól, bár a háttérben érzem a kemény munkát is. Főleg a gyümölcsrizses palacsintakészítésre gondolok. Porto meg a társaság miatt volt szebb és jobb. Egyébként Te leszel az első és egyetlen, akit szállás- és utazásügyben majd kérdezni foglak, ha külföldről lesz szó a családunkban nyaralás címén. :) Örülök a magyarodnak is, a költözésnek is, és hogy fő barátaid az olaszok! Ennnek mi az oka? sokan vannak, vagy tényleg jófejek? Várom a következő posztot!
Ja, El Camino... uh, rajta! Azért nagyon irigyelnélek. :)
süti beállítások módosítása